|
Дата розміщення: 15.04.2020
XI Звіт керівництва (звіт про управління)
Вірогідні перспективи подальшого розвитку емітента |
Річний звіт керівництва ПрАТ "Алексі" підготовлений на виконання вимог Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та містить достовірний огляд розвитку Емітента та його діяльності за звітний період. Товариство здiйснює свою дiяльнiсть вiдповiдно до чинного законодавства України, Статуту та внутрiшнiх нормативних актiв Товариства. Приватне акціонерне товариство " Алексі" є господарським товариством, має органiзацiйно-правову форму - акцiонерного товариства. Тип Товариства - приватне. Товариство є юридичною особою з дня його державної реєстрацiї. Товариство створене на невизначений строк. Опис ризиків та невизначеностей, з якими стикається Емітент у своїй господарській діяльності: погіршення економічної ситуації в країні, коливання курсу гривні до іноземних валют, неможливість прогнозування перспектив розвитку підприємства та ринку в цілому. Об'єктивними факторами, що визначають ступінь ризику та безпосередньо впливають на діяльність Емітента, є законодавчі і нормативно-правові акти, які регулюють господарську і підприємницьку діяльність Емітента, бюджетна, фінансово-кредитна та податкова системи країни, дії органів влади та дії економічних контрагентів (постачальників, споживачів, торговельних і збутових посередників тощо). Вирогідні перспективи подальшого розвитку емітента: забезпечення стратегічного розвитку, стабільної та ефективної діяльності Емітента, досягнення ним певних конкурентних переваг пов'язані, по-перше, із структурними змінами в економіці країни, покращенням інвестиційного клімату, формуванням належної законодавчої бази, сприятливої для розвитку малого бізнесу, вдосконаленням фінансово-кредитної підтримки та забезпеченням матеріально-технічних та інноваційних умов розвитку малих підприємств, по-друге, із системним вивченням керівництвом Емітента ринку, поведінки споживачів та їх вимог. Стратегічні плани повинні бути зроблені так, щоб не тільки залишатися цілісними протягом тривалих періодів часу, але і бути достатньо гнучкими, щоб при необхідності можна було здійснити модифікацію і переорієнтування. Загальний стратегічний план варто розглядати як програму, що спрямовує діяльність фірми протягом тривалого періоду часу, даючи собі звіт про те, що конфліктна і постійно мінлива ділова і соціальна обстановка робить постійні коригування неминучими. Метою діяльності Товариства є одержання прибутку на підставі здійснення виробничої, комерційної, посередницької, інвестиційної та іншої діяльності, що не заборонена законодавством України. Предметом діяльності Товариства є: - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; - виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; - неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; - оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення; - неспеціалізована оптова торгівля. Товариство має право також займатися іншими видами підприємницької діяльності, що не заборонені чинними законами України. Окремі види діяльності, перелік яких встановлюється законом, Товариство може здійснювати після одержання ним спеціальних дозволів (ліцензій). Мета підприємства - це визначення якісних і кількісних характеристик функціонування підприємства, до досягнення яких воно прагне. Мета функціонування підприємства утворює складну і взаємопов'язану систему, що залежить як від зовнішнього середовища, котре оточує підприємство, так і від внутрішніх факторів його функціонування. В умовах ринкових відносин діяльність кожного підприємства (товариства) залежить від конкурентного середовища і зміни коньюнктури товарного ринку з метою досягнення безперервного зростання обсягів діяльності воно повинно формувати власну стратегію розвитку. Для цього необхідно: 1) провести дослідження ринку діяльності підприємтсва та виявити тенденції його розвитку. 2) оцінити можливості підприємства, і його конкурентоспроможність, проаналізувати можливості використання внутрішніх резервів і ресурсів підприємства для підвищення ефективності його функціонування. 3) провести аналіз зовнішнього середовища функціонування підприємства, який передбачає дослідження: - регулюючої діяльності держави (господарського і трудового законодавства, грошової і фінансової політики, змін в податковій та тарифній системі); - району діяльності підприємства ( кількості підприємств - конкурентів та їх позиції на ринку). Для досягнення поставлених цілей керівництву підприємства важливо знати потенційні можливості, а також слабкі сторони діяльності підприємства. Внутрішні сильні сторони дозволяють підприємству використовувати можливості зовнішнього середовища, а слабкі сторони вказують на можливі небезпеки з боку зовнішнього оточення, які можуть виникнути, якщо керівництво не розробить запобіжні заходи. Сильні сторони служать базою, на яку підприємство спирається в конкурентній боротьбі і яку воно повинне прагнути розширювати. Це досвід і ресурси, якими володіє підприємство, а також стратегічно важливі сфери діяльності. Слабкі сторони - це недоліки та обмеження, що перешкоджають успіху і що є предметом пильної уваги з боку керівництва, яке повинне робити все можливе, щоб позбавитися від них. Визначення сильних і слабких сторін слід проводити за всіма напрямками діяльності: кадри; організація і загальне управління; виробництво; маркетинг; фінанси і облік. |
Інформація про розвиток емітента |
Товариство планує здійснювати господарську діяльність відповідно до чинного Законодавства України, статуту Товариства, рішень загальних зборів, наглядової ради та за основними видами діяльності. Види діяльності: - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; - виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; - оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; - неспеціалізована оптова торгівля продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; - оптова торгівля фарфором, скляним посудом і засобами для чищення; - неспеціалізована оптова торгівля. Діяльність підприємства на споживчому ринку направлена на досягнення певних стратегічних цілей і тактичних задач, які дозволяють забезпечити ефективну господарську діяльність, виживання і його конкурентоспроможність на ринку. Під ціллю розуміють якісні і кількісні характеристики функціонування підприємства, до досягнення яких воно прагне. Для подальшого розвитку Емітенту необхідно здійснювати оновлення, модернізацію обладнання та основних засобів, розширити базу платоспроможних клієнтів, створення робочих місць, перепідготовка навчання та залучення кваліфікованих спеціалістів; своєчасна виплата заробітної плати.Товариство планує підвищити свою конкурентоздатність за рахунок залучення інвестицій, зменшення та оптимізації витрат, розширення клієнтської бази тощо. Досягнення цілей підприємства передбачає реалізацію цілей суспільства (в нормальних умовах розвитку ринку), оскільки отримання прибутку передбачає реалізацію продукції та послуг, тобто визнання її покупцем. На 2020 рік заплановано стабілізувати діяльність ПрАТ "Алексі" для отримання прибутків. |
Інформація про укладення деривативів або вчинення правочинів щодо похідних цінних паперів емітентом, якщо це
впливає на оцінку його активів, зобов'язань, фінансового стану і доходів або витрат емітента
|
ПрАТ "Алексі" не укладала деривативів та не вчиняла правочинів щодо похідних цінних паперів емітентом, які б впливали на оцінку його активів, зобов'язань, фінансового стану і доходів або витрат. |
Зокрема інформація про завдання та політику емітента щодо управління фінансовими ризиками, у тому числі
політику щодо страхування кожного основного виду прогнозованої операції, для якої використовуються операції
хеджування
|
Спеціального документу, яким би описувалися характеристики систем внутрішнього контролю та управління ризиками в Товаристві не створено та не затверджено. Проте при здійсненні внутрішнього контролю використовуються різні методи, вони включають в себе такі елементи, як: - бухгалтерський фінансовий облік (інвентаризація і документація, рахунки і т.д); бухгалтерський управлінський облік (розподіл обов'язків, нормування витрат); - аудит, контроль, ревізія (перевірка документів, перевірка вірності арифметичних розрахунків, перевірка дотримання правил обліку окремих господарських операцій, інвентаризація, усне опитування персоналу, підтвердження і простежування). Всі перераховані вище методи становлять єдину систему і використовуються в цілях управління підприємством. Метою управління ризиками є їхня мінімізація або мінімізація їхніх наслідків. Наражання на фінансові ризики виникає в процесі звичайної діяльності Товариства. |
Зокрема інформація про схильність емітента до цінових ризиків, кредитного ризику, ризику ліквідності та/або
ризику грошових потоків
|
Основні фінансові інструменти підприємства, які несуть в собі фінансові ризики, включають грошові кошти, дебіторську заборгованість, кредиторську заборгованість, та піддаються наступним фінансовим ризикам: ? ринковий ризик: зміни на ринку можуть істотно вплинути на активи/зобов'язання. Ринковий ризик складається з ризику процентної ставки і цінового ризику; ? ризик втрати ліквідності: товариство може не виконати своїх зобов'язань з причини недостатності (дефіциту) обігових коштів; тож за певних несприятливих обставин, може бути змушене продати свої активи за більш низькою ціною, ніж їхня справедлива вартість, з метою погашення зобов'язань; ? кредитний ризик: товариство може зазнати збитків у разі невиконання фінансових зобов'язань контрагентами (дебіторами). Ринковий ризик Всі фінансові інструменти схильні до ринкового ризику - ризику того, що майбутні ринкові умови можуть знецінити інструмент. Ціновим ризиком є ризик того, що вартість фінансового інструмента буде змінюватися внаслідок змін ринкових цін. Ці зміни можуть бути викликані факторами, характерними для окремого інструменту або факторами, які впливають на всі інструменти ринку. Процентних фінансових зобов'язань немає. Підприємство не піддається ризику коливання процентних ставок, оскільки не має кредитів. Ризик втрати ліквідності Товариство періодично проводить моніторинг показників ліквідності та вживає заходів, для запобігання зниження встановлених показників ліквідності. Підприємство аналізує терміни платежів, які пов'язані з дебіторською заборгованістю та іншими фінансовими активами. Кредитний ризик Підприємство схильне до кредитного ризику, який виражається як ризик того, що контрагент: - дебітор не буде здатний в повному обсязі і в певний час погасити свої зобов'язання. Кредитний ризик регулярно контролюється. Управління кредитним ризиком здійснюється, в основному, за допомогою аналізу здатності контрагента сплатити заборгованість. Підприємство укладає угоди виключно з відомими та фінансово стабільними сторонами. Кредитний ризик стосується дебіторської заборгованості. Дебіторська заборгованість регулярно перевіряється на існування ознак знецінення, створюються резерви під знецінення за необхідності. Крім зазначених вище, суттєвий вплив на діяльність Товариства можуть мати такі зовнішні ризики, як: - нестабільність, суперечливість законодавства; - непередбачені дії державних органів; - нестабільність економічної (фінансової, податкової, зовнішньоекономічної і ін.) політики; - непередбачена зміна кон'юнктури внутрішнього і зовнішнього ринку; - непередбачені дії конкурентів. Служби з внутрішнього контролю та управління ризиками не створено. Менеджмент приймає рішення з мінімазації ризиків, спираючись на власні знання та досвід, та застосовуючи наявні ресурси. |
Посилання на власний кодекс корпоративного управління, яким керується емітент |
Товариство в своїй діяльності не керується власним кодексом корпоративного управління. Відповідно до вимог чинного законодавства України, Товариство не зобов'язане мати власний кодекс корпоративного управління. Ст.33 Закону України "Про акціонерні товариства" питання затвердження принципів (кодексу) корпоративного управління товариства віднесено до виключної компетенції загальних зборів акціонерів. Загальними зборами акціонерів ПрАТ "Алексі" кодекс корпоративного управління не затверджувався. У зв'язку з цим, посилання на власний кодекс корпоративного управління, яким керується емітент, не наводиться. |
Посилання на кодекс корпоративного управління фондової біржі, об'єднання юридичних осіб або інший кодекс
корпоративного управління, який емітент добровільно вирішив застосовувати
|
Товариство не користується кодексом корпоративного управління фондової біржі, об'єднання юридичних осіб або іншим кодексом корпоративного управління. Товариством не приймалося рішення про добровільне застосування перелічених кодексів. Крім того, акції ПрАТ "Алексі" на фондових біржах не торгуються, Товариство не є членом будь-якого об'єднання юридичних осіб. У зв'язку з цим, посилання на зазначені в цьому пункті кодекси не наводяться. |
Посилання на всю відповідну інформацію про практику корпоративного управління, застосовувану понад визначені
законодавством вимоги
|
Посилання на всю відповідну інформацію про практику корпоративного управління, застосовану понад визначені законодавством вимоги: принципи корпоративного управління, що застосовуються Товариством в своїй діяльності, визначені чинним законодавством України та Статутом, який розміщений за посиланням 05312493.pat.ua Будь-яка інша практика корпоративного управління не застосовується. |
У разі якщо емітент відхиляється від положень кодексу корпоративного управління, зазначеного в абзацах
другому або третьому пункту 1 цієї частини, надайте пояснення, від яких частин кодексу корпоративного
управління такий емітент відхиляється і причини таких відхилень. У разі якщо емітент прийняв рішення не
застосовувати деякі положення кодексу корпоративного управління, зазначеного в абзацах другому або третьому
пункту 1 цієї частини, обґрунтуйте причини таких дій
|
Інформація щодо відхилень від положень кодексу корпоративного управління не наводиться, оскільки Товариство не має власного кодексу корпоративного управління та не користується кодексами корпоративного управління інших підприємств, установ, організацій. |
Інформація про наглядову раду та виконавчий орган емітента |
До компетенції Генерального директора належить вирішення всіх питань, пов'язаних з керівництвом поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції Загальних зборів та Наглядової ради До компетенції Наглядової ради належить вирішення питань, передбачених Статутом, а також переданих на вирішення Наглядової ради Загальними зборами. Особи, які здійснюють контроль за фінансово-господарською діяльністю Товариства, мають бути незалежними від впливу Виконавчого органу Товариства, власників крупних пакетів акцій, інших осіб, які можуть бути заінтересованими у результатах проведення контролю. Товариство забезпечує проведення об'єктивного та професійного контролю за його фінансово-господарською діяльністю. Особи, які здійснюють контроль за фінансово-господарською діяльністю Товариства, звітують про результати перевірок Наглядовій раді та загальним зборам Товариства. |
Порядок призначення та звільнення посадових осіб емітента. Інформація про будь-які винагороди або
компенсації, які мають бути виплачені посадовим особам емітента в разі їх звільнення
|
Посадовими особами органів управління Товариства визнаються Голова та члени Наглядової Ради, Генеральний директор та Ревізор Товариства, а також голова та члени іншого органу Товариства, якщо утворення такого органу передбачено Статутом Товариства. Наглядова рада Наглядова рада акціонерного товариства є колегіальним органом, що здійснює захист прав акціонерів товариства і в межах компетенції, визначеної статутом та Законом, здійснює управління акціонерним товариством, а також контролює та регулює діяльність виконавчого органу. Членом Наглядової ради може бути лише фізична особа. Член Наглядової ради не може бути одночасно членом виконавчого органу та/або Ревізором Товариства. Члени Наглядової ради обираються Загальними зборами. До складу Наглядової ради обираються акціонери або особи, які представляють їхні інтереси (далі - представники акціонерів), строком на 3 (три) роки. Кількість членів Наглядової ради разом з Головою Наглядової ради має бути не менше 3 (трьох) осіб. Особи, обрані членами Наглядової ради, можуть переобиратися необмежену кількість разів. Під час обрання членів Наглядової ради разом з інформацією про кожного кандидата (прізвище, ім'я, по батькові (найменування) акціонера, розмір пакета акцій, що йому належить) у члени Наглядової ради в бюлетені для кумулятивного голосування зазначається інформація про те, чи є такий кандидат акціонером, представником акціонера або групи акціонерів (із зазначенням інформації про цього акціонера або акціонерів). Повноваження члена Наглядової ради, обраного кумулятивним голосуванням, за рішенням Загальних зборів можуть бути припинені достроково лише за умови одночасного припинення повноважень усього складу Наглядової ради. У такому разі рішення про припинення повноважень членів Наглядової ради приймається Загальними зборами акціонерів простою більшістю голосів акціонерів, які зареєструвалися для участі у зборах. Положення цього пункту не застосовується до права акціонера (акціонерів), представник якого (яких) обраний до складу Наглядової ради, замінити такого представника - члена Наглядової ради. Повноваження члена Наглядової ради дійсні з моменту його обрання Загальними зборами. У разі заміни члена Наглядової ради - представника акціонера повноваження відкликаного члена Наглядової ради припиняються, а новий член Наглядової ради набуває повноважень з моменту отримання Товариством письмового повідомлення від акціонера (акціонерів), представником якого є відповідний член Наглядової ради. Якщо кількість членів Наглядової ради, повноваження яких дійсні, становить менше половини її кількісного складу, обраного відповідно до вимог закону Загальними зборами, Товариство протягом трьох місяців має скликати позачергові Загальні збори для обрання решти членів Наглядової ради, а в разі обрання членів Наглядової ради шляхом кумулятивного голосування - для обрання всього складу Наглядової ради. У разі якщо членом наглядової ради акціонерного товариства обирають особу, яка була головою або членом виконавчого органу цього товариства, така особа не має права протягом трьох років з моменту припинення її повноважень як голови або члена виконавчого органу вносити пропозиції щодо кандидатур аудитора товариства та не має права голосу під час голосування з питання обрання аудитора товариства. Член Наглядової ради повинен виконувати свої обов'язки особисто і не може передавати власні повноваження іншій особі. Члени Наглядової ради мають право на оплату своєї діяльності за рахунок Товариства. Визначення умов оплати покладається на Загальні збори за затвердженим Загальними зборами кошторисом. Голова Наглядової Ради Голова Наглядової ради обирається членами Наглядової ради з їх числа простою більшістю голосів від кількісного складу Наглядової ради. Наглядова рада має право в будь-який час переобрати Голову Наглядової ради. Генеральний директор є виконавчим органом Товариства, який здійснюс управління його поточною діяльністю (одноосібний виконавчий орган). Генеральний директор підзвітний Загальним зборам і Наглядовій раді, організовує виконання їх рішень. Генеральний директор діє від імені Товариства у межах, встановлених чинним законодавством, цим Статутом. Генеральний директор призначається Наглядовою радою, строком на 5 (п'ять) років. Генеральний директором може бути будь-яка фізична особа, яка має повну цивільну дієздатність і не є членом Наглядової ради та/або Ревізором Товариства. Права та обов'язки Генерального директора визначаються чинним законодавством України, цим Статутом та/або Положенням про виконавчий орган Товариства, а також контрактом, що укладається з Генеральним директором. Від імені Товариства контракт підписує голова Наглядової ради чи особа, уповноважена на таке підписання Наглядовою радою. Повноваження Генерального директора припиняються за рішенням Наглядової ради з одночасним прийняттям рішення про призначення Генерального директора. Ревізор. Для проведення перевірки фінансово-господарської діяльності Товариства Загальні збори обирають Ревізора Товариства. Для проведення перевірки фінансово-господарської діяльності Товариства загальні збори можуть обирати Ревізора. Ревізор здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Товариства. Ревізор підзвітній Загальним зборам. Ревізором може бути лише фізична особа. Ревізор обирається Загальними зборами, строком на 5 (п'ять) років. Не може бути Ревізором: 1) член Наглядової ради; 2) Генеральний директор; 3) особа, яка не має повної цивільної дієздатності; 4) члени інших органів Товариства. Ревізор не може входити до складу лічильної комісії Товариства. Загальні збори можуть прийняти рішення про дострокове припинення повноважень Ревізора. Повноваження Ревізора може бути достроково припинені Загальними зборами з одночасним припиненням договору у разі: 1) незадовільної оцінки його діяльності Загальними зборами за підсумками роботи за рік; 2) невиконання або неналежного виконання Ревізором своїх обов'язків. Без рішення Загальних зборів повноваження Ревізора з одночасним припиненням договору припиняються: 1) за його бажанням за умови письмового повідомлення про це Товариство за два тижні - повноваження припиняються після перебігу двотижневого терміну з дати одержання Товариством відповідної письмової заяви; 2) у разі неможливості виконання обов'язків за станом здоров'я - повноваження припиняються з дати одержання Товариства письмової заяви або, у разі неможливості підписання Ревізором такої заяви, документа від медичної установи; 3) у разі набрання законної сили вироком чи рішенням суду, яким його засуджено до покарання, що виключає можливість виконання обов'язків - повноваження припиняються з дати набрання законної сили вироком чи рішенням суду; 4) у разі смерті, визнання його недієздатним, обмежено дієздатним, безвісно відсутнім, померлим - повноваження припиняються з дати одержання Товариством відповідного документа, що згідно з чинним законодавством встановлює такий факт. |
Повноваження посадових осіб емітента |
Наглядова рада. До компетенції Наглядової ради належить вирішення питань, передбачених чинним законодавством України, Статутом, а також переданих на вирішення Наглядової ради Загальними зборами. До виключної компетенції Наглядової ради належить (згідно Статуту): 1) затвердження внутрішніх положень, якими регулюється діяльність товариства, крім тих, що віднесені до виключної компетенції загальних зборів цим Законом, та тих, що рішенням наглядової ради передані для затвердження виконавчому органу; 2) затвердження положення про винагороду членів виконавчого органу акціонерного товариства, вимоги до якого встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; 3) затвердження звіту про винагороду членів виконавчого органу акціонерного товариства, вимоги до якого встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; 4) підготовка порядку денного загальних зборів, прийняття рішення про дату їх проведення та про включення пропозицій до порядку денного, крім скликання акціонерами позачергових загальних зборів; 5) формування тимчасової лічильної комісії у разі скликання загальних зборів наглядовою радою; 6) затвердження форми і тексту бюлетеня для голосування; 7) прийняття рішення про проведення чергових або позачергових загальних зборів відповідно до Статуту товариства та у випадках, встановлених цим Законом; 8) прийняття рішення про продаж раніше викуплених товариством акцій; 9) прийняття рішення про розміщення товариством інших цінних паперів, крім акцій; 10) прийняття рішення про викуп розміщених товариством інших, крім акцій, цінних паперів; 11) затвердження ринкової вартості майна у випадках, передбачених цим Законом; 12) обрання та припинення повноважень голови і членів виконавчого органу; 13) затвердження умов контрактів, які укладатимуться з членами виконавчого органу, встановлення розміру їх винагороди; 14) прийняття рішення про відсторонення голови або члена виконавчого органу від здійснення повноважень та обрання особи, яка тимчасово здійснюватиме повноваження голови виконавчого органу; 15) обрання та припинення повноважень голови і членів інших органів товариства; 16) призначення і звільнення керівника підрозділу внутрішнього аудиту (внутрішнього аудитора); 17) затвердження умов трудових договорів, що укладаються з працівниками підрозділу внутрішнього аудиту (з внутрішнім аудитором), встановлення розміру їхньої винагороди, у тому числі заохочувальних та компенсаційних виплат; 18) здійснення контролю за своєчасністю надання (опублікування) товариством достовірної інформації про його діяльність відповідно до законодавства, опублікування товариством інформації про принципи (кодекс) корпоративного управління товариства; 19) розгляд звіту виконавчого органу та затвердження заходів за результатами його розгляду у разі віднесення статутом товариства питання про призначення та звільнення голови та членів виконавчого органу до виключної компетенції наглядової ради; 20) обрання реєстраційної комісії, за винятком випадків, встановлених чинним Законом; 21) обрання аудитора (аудиторської фірми) товариства для проведення аудиторської перевірки за результатами поточного та/або минулого (минулих) року (років) та визначення умов договору, що укладатиметься з таким аудитором (аудиторською фірмою), встановлення розміру оплати його (її) послуг; 22) затвердження рекомендацій загальним зборам за результатами розгляду висновку зовнішнього незалежного аудитора (аудиторської фірми) товариства для прийняття рішення щодо нього; 23) визначення дати складення переліку осіб, які мають право на отримання дивідендів, порядку та строків виплати дивідендів у межах граничного строку, визначеного частиною другою статті 30 Законом України "Про акціонерні товариства"; 24) визначення дати складення переліку акціонерів, які мають бути повідомлені про проведення загальних зборів відповідно до частини першої статті 35 Законом України "Про акціонерні товариства"та мають право на участь у загальних зборах відповідно до статті 34 Законом України "Про акціонерні товариства"; 25) вирішення питань про участь товариства у промислово-фінансових групах та інших об'єднаннях; 26) вирішення питань про створення та/або участь в будь-яких юридичних особах, їх реорганізацію та ліквідацію; 27) вирішення питань про створення, реорганізацію та/або ліквідацію структурних та/або відокремлених підрозділів товариства; 28) вирішення питань, віднесених до компетенції наглядової ради розділом XVI Законом України "Про акціонерні товариства", у разі злиття, приєднання, поділу, виділу або перетворення товариства; 29) прийняття рішення про надання згоди на вчинення значного правочину або про попереднє надання згоди на вчинення такого правочину у випадках, передбачених статтею 70 Законом України "Про акціонерні товариства", та про надання згоди на вчинення правочинів із заінтересованістю у випадках, передбачених статтею 71 Законом України "Про акціонерні товариства"; 30) визначення ймовірності визнання товариства неплатоспроможним внаслідок прийняття ним на себе зобов'язань або їх виконання, у тому числі внаслідок виплати дивідендів або викупу акцій; 31) прийняття рішення про обрання оцінювача майна товариства та затвердження умов договору, що укладатиметься з ним, встановлення розміру оплати його послуг; 32) прийняття рішення про обрання (заміну) депозитарної установи, яка надає акціонерному товариству додаткові послуги, затвердження умов договору, що укладатиметься з нею, встановлення розміру оплати її послуг; 33) надсилання оферти акціонерам відповідно до статей 65-65-1 Законом України "Про акціонерні товариства"; 34) вирішення інших питань, що належать до виключної компетенції наглядової ради згідно із статутом акціонерного товариства. Якщо кількість членів Наглядової ради, повноваження яких дійсні, становитиме половину або менше половини її обраного відповідно до вимог закону Загальними зборами Товариства кількісного складу, Наглядова рада не може приймати рішення, крім рішень з питань скликання позачергових Загальних зборів для обрання решти членів Наглядової ради, а в разі обрання членів Наглядової ради шляхом кумулятивного голосування - для обрання всього складу Наглядової ради, а саме питань, зазначених у підпунктах 2 і 3, 12 та 15 пункту 8.4.8. Статуту. Питання, що належать до виключної компетенції Наглядової ради, не можуть вирішуватися іншими органами Товариства, крім Загальних зборів, за винятком випадків, встановлених Законом України "Про акціонерні товариства". Наглядова рада має право: - отримувати будь-яку інформацію та документи Товариства, необхідні для виконання своїх функцій; - отримувати копії документів, а також копії документів дочірніх підприємств Товариства. Вищезазначена інформація та документи надаються членам Наглядової ради протягом 5 (п'яти) робочих днів з дати отримання Товариством письмового запиту на ім'я Генерального директора Товариства; - заслуховувати звіти Генерального директора, посадових осіб Товариства з окремих питань діяльності Товариства; - залучати експертів до аналізу окремих питань діяльності Товариства. Голова Наглядової Ради : - організовує роботу Наглядової ради; - скликає засідання Наглядової ради та головує на них; - організовує на засіданнях Наглядової ради ведення протоколу, забезпечує зберігання протоколів Наглядової ради; - відкриває Загальні збори, організовує обрання секретаря Загальних зборів; - здійснює інші повноваження, передбачені Положенням про Наглядову раду. У разі неможливості виконання Головою Наглядової ради своїх повноважень його повноваження (у тому числі право підпису документів) здійснює один із членів Наглядової ради за її рішенням, що приймається більшістю голосів її членів, які беруть участь у засіданні. Засідання Наглядової ради скликаються за ініціативою Голови Наглядової ради або на вимогу члена Наглядової ради. Генеральний директор. До компетенції Генерального директора належить вирішення всіх питань, пов'язаних з керівництвом поточною діяльністю Товариства, крім питань, що належать до виключної компетенції Загальних зборів та Наглядової ради. Генеральний директор здійснює: - розробку проектів річного бюджету, бізнес-планів, програм фінансово-господарської діяльності Товариства ; - розробку поточних фінансово-господарських планів і оперативних завдань Товариства та забезпечення їх реалізації; - затвердження планів роботи виконавчого органу; - складання та надання Наглядовій ради річних звітів Товариства до їх оприлюднення та (або) подання на розгляд Загальних зборів акціонерів; - укладення та виконання колективного договору; - призначення та відкликання осіб, які беруть участь у колективних переговорах як представники Генерального директора; - прийняття на роботу та звільнення з роботи працівників Товариства, в тому числі визначення розмірів їхньої винагороди; - розробку штатного розкладу та затвердження посадових інструкцій та посадових окладів працівників Товариства. Генеральний директор вправі без довіреності діяти від імені Товариства, в тому числі представляти його інтереси, вчиняти правочини від імені Товариства, видавати накази та давати розпорядження, обов'язкові для виконання всіма працівниками Товариства. До компетенції Генерального директора належать: 1) без довіреності представляти інтереси Товариства в державних установах, підприємствах всіх форм власності та громадських організаціях, в усіх правоохоронних та контролюючих органах; 2) приймати рішення про вчинення правочину, якщо ринкова вартість майна або послуг, що є його предметом, становить до 10 відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності Товариства; 3) укладати значні правочини, якщо ринкова вартість майна або послуг, що є його предметом, становить від 10 до 25 відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності Товариства, на підставі рішення Наглядової ради; 4) укладати значні правочини, якщо ринкова вартість майна або послуг, що є його предметом, становить від 25 відсотків вартості активів за даними останньої річної фінансової звітності Товариства, на підставі рішення Загальних зборів; 5) вчиняти від імені Товариства правочини та здійснювати всі юридично значимі дії; підписувати будь-які договори та зовнішньоекономічні контракти; здійснювати інші юридичні дії в межах компетенції, визначених цим Статутом, рішеннями Загальних зборів, Наглядової ради та Положенням про виконавчий орган; 6) представляти Товариство у відносинах з іншими суб'єктами господарської діяльності та фізичними особами як на території України, так і за її межами; 7) видавати від імені Товариства довіреності та зобов'язання; 8) розпоряджатися коштами та майном Товариства, в межах, визначених цим Статутом, рішеннями Загальних зборів та Наглядової ради; 9) відкривати та закривати рахунки у банківських установах у будь-якій валюті, з правом розпорядчого підпису за ними; 10) наймати та звільняти працівників Товариства, в тому числі керівників та головних бухгалтерів філій, представництв, вживати до них заходи заохочення та накладати дисциплінарні стягнення відповідно до чинного законодавства України, Статуту та актів внутрішнього регулювання Товариства; 11) в межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження і давати вказівки, обов'язкові для виконання всіма працівниками Товариства, включаючи філії, представництва та відділення; 12) встановлювати форми, системи та порядок оплати праці працівників Товариства згідно вимог чинного законодавства, затверджувати організаційну структуру Товариства, штатний розклад Товариства та штатні розклади філій, представництв, визначати розміри посадових окладів всіх працівників Товариства; 13) підписувати від імені Товариства договори з Головою та членами Наглядової ради щодо виконання ними функцій голови (члена) Наглядової ради Товариства на умовах, затверджених рішенням Загальних зборів; 14) підписувати колективний договір; 15) вимагати скликання позачергових засідань Наглядової ради, приймати участь в засіданнях Наглядової ради з правом дорадчого голосу; 16) приймати участь в Загальних зборах; 17) затверджувати посадові інструкції працівників Товариства; 18) заохочувати працівників Товариства за результатами їх трудової діяльності та накладати стягнення за порушення у відповідності з чинним законодавством; 19) організаційно забезпечувати (за рішенням Наглядової ради) скликання та проведення чергових та позачергових Загальних зборів; 20) вживати заходи по досудовому врегулюванню спорів, підписувати позови та скарги, підписувати всі документи, що стосуються судових розглядів позовів та скарг, представляти інтереси Товариства в судах з усіма правами, наданими законом позивачу, відповідачу, третій особі в судовому процесі, в тому числі повністю або частково відмовлятися від позовних вимог, визнавати позов, змінювати предмет позову, укладати мирову угоду, оскаржувати рішення суду, подавати виконавчий документ до стягнення або видавати довіреність на вчинення відповідних дій іншій особі; 21) виносити у встановленому порядку на розгляд Наглядової ради, Загальних зборів питання, пов'язані з діяльністю Товариства; 22) виконувати інші функції, необхідні для забезпечення поточної діяльності Товариства. У разі неможливості виконання Генеральним директором своїх повноважень, ці повноваження здійснюються призначена Наглядовою радою особа. Особа, на яку тимчасово покладаються обов'язки Генерального директора за його відсутності, має всі повноваження Генерального директора, передбачені законодавством України, Статутом та Положенням про виконавчий орган, в тому числі діє без довіреності від імені Товариства та представляє його інтереси в усіх установах, підприємствах та організаціях. Інші особи можуть діяти від імені Товариства у порядку представництва, передбаченому Цивільним кодексом України. Ревізор : - контролює дотримання Товариством законодавства України; - розглядає звіти внутрішніх і зовнішніх аудиторів та готує відповідні пропозиції Загальним зборам; - щонайменше раз на рік виносить на розгляд Загальних зборів звіт та висновок про результати перевірки фінансово-господарської діяльності та достовірності фінансової звітності Товариства за підсумками попереднього (звітного) року; - вносить на Загальні збори або Наглядовій раді пропозиції щодо будь-яких питань, віднесених до компетенції Ревізора, які стосуються фінансової безпеки і стабільності Товариства. Права та обов'язки Ревізора визначаються чинним законодавством України, Статутом та положенням про Ревізора, а також договором, що укладається з Ревізором. Такий договір від імені Товариства підписуються Генеральним директором чи іншою уповноваженою Загальними зборами особою на умовах, затверджених рішенням Загальних зборів. Такий цивільно-правовий договір може бути або оплатним, або безоплатним. Ревізор має право вносити пропозиції до порядку денного Загальних зборів та вимагати скликання позачергових Загальних зборів. Ревізор має право бути присутніми на Загальних зборах та брати участь в обговоренні питань порядку денного з правом дорадчого голосу. Ревізор має право брати участь у засіданнях Наглядової ради у випадках, передбачених чинним законодавством України, цим Статутом або внутрішніми положеннями товариства. Ревізор проводить перевірку фінансово-господарської діяльності Товариства за результатами фінансового року. Генеральний директор забезпечує Ревізору доступ до інформації в межах, передбачених цим Статутом та/або Положенням про Ревізора. Товариство забезпечує доступ Ревізору до інформації в межах, що визначаються Положенням про Ревізора, затвердженим Загальними зборами. За підсумками перевірки фінансово-господарської діяльності Товариства за результатами фінансового року Ревізор готує висновок, в якому міститься інформація про: - підтвердження достовірності та повноти даних фінансової звітності за відповідний період; - факти порушення законодавства під час провадження фінансово-господарської діяльності, а також встановленого порядку ведення бухгалтерського обліку та подання звітності. Спеціальна перевірка фінансово-господарської діяльності Товариства проводиться Ревізором, а в разі її відсутності - аудитором. Така перевірка проводиться за ініціативою Ревізора, за рішенням Загальних зборів, Наглядової ради, Генерального директора або на вимогу акціонерів (акціонера), які на момент подання вимоги сукупно є власниками не менше ніж 10 відсотків простих акцій Товариства. |
Інформація аудитора щодо звіту про корпоративне управління |
НЕЗАЛЕЖНИЙ ЗВІТ З НАДАННЯ ВПЕВНЕНОСТІ щодо Звіту з корпоративного управління ПрАТ "Алексі" Адресат - Керівництву ПрАТ "Алексі" Для надання до НКЦПФР Ідентифікація та опис інформації про предмет перевірки Ми виконали завдання з надання впевненості, що не є аудитом чи оглядом історичної фінансової інформації, щодо даних Звіту з корпоративного управління ПрАТ "Алексі"за 2019 рік, у відповідності до Міжнародного стандарту завдань з надання впевненості 3000 "Завдання з надання впевненості, що не є аудитами чи оглядами історичної фінансової інформації", а також вимог чинного законодавства України. Метою завдання було надання впевненості щодо даних Звіту з корпоративного управління емітента. Інформація емітента з корпоративного управління не може використовуватися для інших цілей. ОСНОВНІ ВІДОМОСТІ ПРО ЕМІТЕНТА Повне найменування ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "АЛЕКСІ" Код ЄДРПОУ 05312493 Місцезнаходження 65085, Одеська обл., місто Одеса, ВУЛ.САМАРСЬКА, будинок 4 Дата державної реєстрації Дата державної реєстрації: 06.05.1996 Дата запису: 28.07.2005 Номер запису: 1 556 120 0000 009960 Основні види діяльності Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (основний) Статутний капітал, грн. 4685.55 Предметом перевірки були дані ПрАТ "Алексі"за 2019 рік, які містяться у Звіті про корпоративне управління, згідно п.5-9, ч.3 ст.401 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", а саме: - опис основних характеристик систем внутрішнього контролю і управління ризиками емітента; - перелік осіб, які прямо або опосередковано є власниками значного пакета акцій емітента; - інформацію про будь-які обмеження прав участі та голосування акціонерів (учасників) на загальних зборах емітента; - порядок призначення та звільнення посадових осіб емітента; - повноваження посадових осіб емітента. Визначення критеріїв Вимоги до Звіту з корпоративного управління згідно Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок". Мета та обсяг завдання з надання впевненості Метою завдання з надання впевненості було отримання обгрунтованої впевненості, що інформація Звіту з корпоративного управління в цілому не містить суттєвого викривлення внаслідок шахрайства або помилки, та складання звіту аудитора, що містить нашу думку. Обґрунтована впевненість є високим рівнем впевненості, проте не гарантує, що виконане завдання з надання впевненості відповідно до МСЗНВ 3000, завжди виявить суттєве викривлення, коли таке існує. Викривлення можуть бути результатом шахрайства або помилки; вони вважаються суттєвими, якщо окремо або в сукупності, як обґрунтовано очікується, вони можуть впливати на рішення користувачів, що приймаються на основі цієї інформації Звіту з корпоративного управління. Виконуючи завдання з надання впевненості відповідно до вимог МСЗНВ 3000, ми використовуємо професійне судження та професійний скептицизм протягом всього завдання. Окрім того, ми: - ідентифікуємо та оцінюємо ризики суттєвого викривлення інформації Звіту з корпоративного управління внаслідок шахрайства чи помилки, розробляємо та виконуємо аудиторські процедури у відповідь на ці ризики, та отримуємо аудиторські докази, що є достатніми та прийнятними для використання їх як основи для нашої думки. Ризик невиявлення суттєвого викривлення внаслідок шахрайства є вищим, ніж для викривлення внаслідок помилки, оскільки шахрайство може включати змову, підробку, навмисні пропуски, невірні твердження або нехтування заходами внутрішнього контролю; - отримуємо розуміння заходів внутрішнього контролю, що стосуються завдання з надання впевненості, для розробки аудиторських процедур, які б відповідали обставинам, а не для висловлення думки щодо ефективності системи внутрішнього контролю; - оцінюємо прийнятність застосованих політик та відповідних розкриттів інформації, зроблених управлінським персоналом; - оцінюємо загальне подання, структуру та зміст інформації Звіту з корпоративного управління включно з розкриттями інформації, а також те, чи показує інформація Звіту з корпоративного управління операції та події, що було покладено в основу її складання, так, щоб досягти достовірного відображення. Ми повідомляємо тим, кого наділено найвищими повноваженнями, інформацію про запланований обсяг та час проведення процедур виконання завдання з надання впевненості та суттєві аудиторські результати, виявлені під час виконання такого завдання, включаючи будь-які суттєві недоліки системи внутрішнього контролю, які були виявлені; - ми також надаємо тим, кого наділено найвищими повноваженнями, твердження, що ми виконали доречні етичні вимоги щодо незалежності, та повідомляємо їх про всі зв'язки та інші питання, які могли б обгрунтовано вважатись такими, що впливають на нашу незалежність, а також, де це застосовано, щодо відповідних застережних заходів. З переліку всіх питань, інформація щодо яких надавалась тим, кого наділено найвищими повноваженнями, ми визначили ті, що мали найбільше значення під час виконання завдання з надання впевненості щодо інформації Звіту з корпоративного управління, тобто ті, які є ключовими питаннями виконання такого завдання. Опис властивих обмежень завдання Звертаємо увагу на те, що підтвердження достовірністі та повноти річної фінансової звітності за 2019 рік, нами не проводилося. Також, нами була перевірена достовірність інформації, яка зазначена у пунктах 1-4, частини 3 статті 401 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", стосовно якої ми не висловлюємо нашу думку, згідно частини 3 статті 401 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок". Відповідальність управлінського персоналу Управлінський персонал несе відповідальність за складання Звіту про корпоративне управління, відповідно до чинного законодавства України та за такий внутрішній контроль, який він вважає необхідним для складання цього Звіту, що не містить суттєвих викривлень внаслідок шахрайства або помилки. Відповідальність аудитора Нашою відповідальністю є надання висновку для підтвердження достовірності даних на основі результатів виконаного нами завдання. Ми виконали завдання відповідно до Міжнародного стандарту завдань з надання впевненості 3000 "Завдання з надання впевненості, що не є аудитами чи оглядами історичної фінансової інформації". Ми є незалежними по відношенню до товариства згідно з Кодексом етики професійних бухгалтерів Ради з міжнародних стандартів етики для бухгалтерів ("Кодекс РМСЕБ") та етичними вимогами, застосовними в Україні до нашого звіту з надання впевненості, а також виконали інші обов'язки з етики відповідно до цих вимог та Кодексу РМСЕБ. Завдання передбачало виконання процедур для отримання аудиторських доказів щодо того, чи складені дані на підставі достовірних наданих документів за відповідний період. Вибір процедур залежав від судження аудитора, які передбачали: отримання розуміння предмету перевірки та інших обставин завдання, у тому числі внутрішнього контролю; оцінку ризиків можливого суттєвого викривлення інформації про предмет перевірки; дії у відповідь на оцінені ризики, в тому числі розробку відповідних аудиторських процедур; виконання подальших процедур, які передбачали перевірку, підтвердження та запити; зіставлення даних товариства з вимогами нормативних та законодавчих актів України, оцінку достатності та відповідності отриманих доказів. Ми вважаємо, що отримали достатні та відповідні аудиторські докази для висловлення нашої думки. Висновок На основі виконаних процедур та отриманих доказів ніщо не привернуло нашої уваги, щоб змусило нас вважати, що ПРАТ "АЛЕКСІ" не дотримався в усіх суттєвих аспектах вимог пунктів 5-9, частини 3 статті 401 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок". Аудитор Ольга Пархоменко (сертифікат аудитора серії А №006098) 65012, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 15 24 березня 2020 року |
|